Măsurarea impactului economic și social al voluntariatului Seminare informare – aplicare și instrumente măsurarea impactului
Organizațiilor și Voluntarilor din România sunt cei cărora ar trebui să le mulțumim mai mult, mai des, pentru intervențiile necondiționate, altruiste și empatice pe care le fac zi de zi în comunitățile în care acționează, motivate să facă un bine acolo unde nu este și unde este cea mai mare nevoie. Poate dacă am fi mai conștienți de impactul pe care voluntariatul îl are asupra infrastructurii sociale, dar și economice, acest lucru ar fi un motiv care ne-ar determina să o facem.
Vă invităm să continuăm împreună un demers unic în România, inițiat de Federația VOLUM în iulie 2015, demers de creare a unui sistem de măsurare a impactului social și economic pe care voluntariatul îl are în România. Acest demers are ca scop întărirea capacității organizațiilor pentru măsurarea impactului programelor și a activităților de voluntariat în rândul organizațiilor care implică voluntari din România.
Scopul acestei inițiative este furnizarea de date la nivel național cu privire la impactul activităților de voluntariat la nivel personal, comunitar și social, în domeniile în care se desfășoară.
Elaborarea ghidului de măsurare a impactului
În procesul de elaborare a ghidului de măsurare a impactului social și economic o etapă importantă a fost consultarea organizațiilor neguvernamentale care implică voluntari. Astfel a fost creat un chestionar, în demersul de documentare preliminară asupra practicilor de management și evaluare a muncii voluntarilor în cadrul organizațiilor din România (despre acest pas regăsiți informații AICI). Acesta a fost completat până în prezent de către 43 de organizații la nivel național. Pe baza informațiilor colectate, Federația VOLUM, împreună cu colaboratorii din partea Learning Ecosystem, va generat un instrument de evaluare a impactului voluntariatului și un ghid metodologic despre modul de utilizare a instrumentului în propria organizație. Aceste două instrumente se află în forma lor inițială, ce urmează a fi finalizată în urma evenimentelor pe tema Măsurării Impactului Social și Economic pe care Federația VOLUM le organizează în luna aprilie, pentru 200 de persoane din mediul asociativ.
Vă invităm la seminarele pentru aplicarea ghidului și instrumentelor de măsurare a impactului voluntariatului
Consultarea organizațiilor în acest demers este vitală pentru elaborarea unui ghid util și ușor de folosit de către comunitatea ONG-urilor din România, adaptat nevoilor și stadiului de dezvoltare organizațională a viitorilor utilizatori ai instrumentului.
Ghidul va fi prima resursă de acest tip din România și va pune la dispoziția organizațiilor care lucrează cu voluntari instrumente și modele de măsurare a impactului personal și comunitar cu valoare socială utilizând scale multiple. Grupul de lucru va adapta ghidul situației social-economice din România și dezvolta un instrumentar aplicabil în cazul României. Realizarea ghidului este un prim pas spre studierea impactului organizațiilor care mobilizează voluntari în România, și deci a voluntariatului în general.
În aprilie 2016 Federația VOLUM, împreună cu experții cu care colaborează în acest demers, va organiza 3 sesiuni de lucru și instruire pe utilizarea ghidului de măsurarea impactului destinate a 100 de reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale din România, cu precădere coordonatorilor de voluntari. dar nu numai. Acestea sunt programate astfel:
5 aprilie – București, Seminar de Prezentare și aplicare a Ghidului de Măsurarea Impactului Voluntariatului (1)
11 aprilie – București, Seminar de Prezentare și aplicare a Ghidului de Măsurarea Impactului Voluntariatului (2)
15 aprilie – București, Seminar de Prezentare și aplicare a Ghidului de Măsurarea Impactului Voluntariatului (3)
Seminarele se vor desfășura în intervalul orar 10.00 – 15.00. Locația și agenda vor fi comunicate către cei înscriși.
Vă invităm să vă înscrieți la 1 seminar din cele trei disponibile completând formularul prezent AICI, până la data de 31 martie 2016 (pentru seminarul din 5 aprilie) și până la data de 7 aprilie 2016 (pentru seminarele din 11 și 15 aprilie. Conținutul seminarelor este același. De asemenea, pentru o experiență de învățare mai complexă, vă invităm să consultați și anunțul de participare la seminarelor de formare pentru primul soft ce vine în sprijinul organizațiilor în procesul de management al voluntarilor . Acestea vor avea lor:
- 6 aprilie – București, Seminar Formare Registrul Național al Voluntarilor – Volunteer 360 (1)
- 14 aprilie – București, Seminar Formare Registrul Național al Voluntarilor – Volunteer 360 (2)
- 20 aprilie – București, Seminar Formare Registrul Național al Voluntarilor – Volunteer 360 (3)
Puteți participa și la aceste seminare completând acest formular.
Pentru participanții din afara Bucureștiului se va asigura transportul, cazarea (1 noapte) iar pe parcursul evenimentului se vor asigura 2 pauze de cafea și 1 pauză de prânz.
Aceste ateliere se desfășoară în cadrul proiectului Cartea de Identitate a Voluntariatului – Calitate, Impact și Valoare este finanțat prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org.